Activitats del projecte pedagògic

L’espai de migdia contribueix a l’educació integral dels infants:

  • Millora l’adquisició d’hàbits alimentaris saludables.
  • Els ajuda a créixer amb autonomia i criteri propi.
  • Fomenta la capacitat de relacionar-se satisfactòriament amb els altres.

El projecte pedagògic de l’espai de migdia es vertebra entorn de diversos programes educatius, dissenyats per l’equip pedagògic de  Campos Estela, amb el consens de la direcció de l’escola.

BO SA SOSTENIBLE SEGUR

L’eix central de la proposta educativa del migdia se centra en convertir el menjador en un restaurant que opta a aconseguir les Estrelles Farinetes, mitjançant uns reptes que aniran guiant els alumnes. Quin restaurant voldríem? I, què hi podríem fer perquè cada dinar fos bo, sa, sostenible i segur?

Panell Estrelles Farinetes

Els infants de primària han triat la cuina mexicana, com a inspiració per imaginar el seu restaurant, i els d’infantil han triat una pizzeria, per fer seu l’espai de menjador.

Consulteu aquí el programa complet de BO, SA, SOSTENIBLE I SEGUR

PESA I PENSA

Pretén sensibilitzar sobre el malbaratament alimentari als menjadors escolars, i canviar la mirada dels infants perquè esdevinguin els consumidors responsables del futur.

Cada dia els nens i nenes separen les restes en diferents recipients, les pesen i enregistren les dades, propiciant així una reflexió que dona valor als aliments.

Consulteu aquí el programa complet de PESA I PENSA.

SISTER SCHOOL PROGRAM (5è i 6è)

El programa Sister School s’adreça a infants de cicle superior (5è i 6è). Els participants podran practicar l’anglès oral mitjançant intercanvis en vídeo amb l’alumnat d’una altra escola amb la que estarem agermanats, l’Institut Escola Piera, de la comarca de l’Anoia, amb qui faran trobades virtuals.

El programa s’ha posat en marxa recentment, a mida que hi avancem anirem compartint més informació i imatges.

Activitats lúdiques

A més d’aquests programes específics, el migdia es dinamitza amb activitats lúdiques en diferents espais marcats. L’equip de monitors proposa i anima diferents centres d’interès segons el planning setmanal, amb els respectius materials, en interior i en exterior: jocs de taula, contes, dibuix i creacions artístiques, esports amb i sense pilota, coreografies, rocòdrom, joc de les cadires, del mocador, etc.

Els dies de pluja totes les activitats són d’interior, en ocasions amb projectes suplementaris que enllacen amb temàtiques que s’estiguin treballant a les diferents classes en aquell moment (per exemple, si estan aprenent sobre el cos humà en horari lectiu, durant aquesta estona podrien elaborar una rutina d’entrenament personal per a diversos grups musculars). Només en cas que s’acumulessin molts dies plujosos seguits, s’introduiria també una estona de cinema, i sempre amb un llistat tancat de títols aptes per a cada edat i aprovat per l’escola.

Veieu exemples de creacions realitzades un dia de pluja per al programa Bo · Sa · Sostenible

La direcció de l’escola s’involucra de manera directa en aquest dia a dia. Valida els protocols de bon funcionament i bones relacions, es fa present activament si és necessari  i incideix en la importància de la dinamització del lleure, per tal que tots puguem gaudir d’un espai de migdia en sintonia amb el projecte del centre.

Sobre aquest i altres aspectes del servei, la coordinació del menjador i la direcció de l’escola estan a disposició de les famílies.